27.06.23

Telefonie via Teams: de 4 meestgestelde vragen door bedrijven

Een klassieke telefooncentrale heeft zijn beperkingen. Hierdoor is het voor veel bedrijven interessant om over te schakelen naar Microsoft Teams als telefooncentrale. Voor velen is dit nog een nieuw fenomeen, met de bijhorende vragen en bezorgdheden. In deze blog beantwoorden we 4 veelgestelde vragen over telefonie via Microsoft Teams.

Telefonie via Teams

1. Kan je Microsoft Teams gebruiken met een vast toestel?

De kans is groot dat ook jij een vast toestel hebt staan op jouw bureau. Je kent alle sneltoetsen en kan snel naar de telefoon grijpen. Dit is dus een logische eerste vraag die we vaak zien terugkomen. De meeste klanten vragen eerst om hun vast toestel te behouden, maar uiteindelijk verdwijnt dit vaak van de wishlist. Een mobiele telefoon of laptop met headset werkt tenslotte veel sneller. Maar een vast toestel kan nog steeds.

Microsoft Teams met een vast toestel

2. Hoe werkt Microsoft Teams met een smartphone?

Voor vertegenwoordigers of medewerkers die vaak op de baan zijn in het algemeen, is een vast toestel geen optie. Ook hier is Microsoft Teams de oplossing bij uitstek. Je kan zelfs met je gsm bellen via een zonaal nummer. Ook via een laptop of tablet is dit mogelijk. Dit is in onze moderne maatschappij momenteel het grote gebrek van een klassieke telefooncentrale.

Je kiest zelf wanneer je bereikbaar bent of wanneer de beller wordt doorgeschakeld. Met je smartphone heb je alles in handen om interne oproepen af te handelen. Als een medewerker de firma verlaat, blijft het nummer binnen het bedrijf en kan het doorgegeven worden aan een collega. Bijkomend is doorschakelen via de gsm supergemakkelijk.

3. Is Microsoft Teams geschikt voor onthaalmedewerkers?

Ook onthaalmedewerkers kunnen volledig vertrouwen op Microsoft Teams als telefooncentrale via onze software op maat. Vaak maakt een onthaal gebruik van een uitgebreider dashboard om bijvoorbeeld te zien welke collega’s beschikbaar zijn. Ook dit kan voorzien worden via Microsoft Teams, volledig aanpasbaar aan de behoeften van jouw onthaalmedewerkers.

Telefonie via Teams voor onthaalmedewerkers

4. Wat is de prijs van een telefooncentrale via Microsoft Teams?

Je kan bellen via Microsoft Teams voor € 7,50 per gebruiker per maand. Deze kost verdien je als bedrijf al snel terug dankzij de tijdswinst. De meeste medewerkers zijn bovendien al bekend met Microsoft Teams, dus er is een zeer kleine leercurve.

Teams maakt deel uit van Office 365 en is zo een verlengstuk op andere applicaties (Sharepoint, Outlook, ERP Dynamics…). De integratie met al deze tools maakt van Teams een centrale hub, waardoor je niet hoeft te switchen tussen applicaties. Zo werk je tijdens een oproep gemakkelijk verder in je agenda, documenten, mailbox, enzovoort. Microsoft blijft investeren in de ontwikkeling van Teams als algemene productiviteitstool, dus de relevantie blijft toenemen.

Iets voor jouw bedrijf? Boek een demo met onze specialist

ITC hielp al tientallen klanten met de overschakeling naar Microsoft Teams, waaronder contentbureau Palindroom. Benieuwd hoe je de communicatie binnen jouw bedrijf verbetert met Microsoft Teams? Onze accountmanager Dirk duikt graag samen met jou in de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Neem contact op voor een vrijblijvende demo.