Wat is Remote Monitoring and Management (RMM)?
En nu in gewonemensentaal: RMM (Remote Monitoring and Management) is een centraal platform waarmee we toestellen (laptops, pc’s, servers, printers, switches, firewalls…) en programma’s makkelijk opvolgen en beheren. Bij ITC zijn we gespecialiseerd in RMM via N-Central. N-Central werkt op basis van een centrale probe die software installeert op het toestel van een gebruiker. De gebruiker merkt hier zelf niets van.
Efficiënt (patch) management via N-Central
Vroeger gebeurde het af en toe dat onze helpdesk een opdracht kreeg voor een defect toestel, waarbij later bleek dat de oorzaak niet ver zoek was: het toestel werd nooit uitgeschakeld. In sommige gevallen gebeurde het zelfs dat een toestel al 60 dagen of langer onafgebroken aan stond. Bijgevolg werden kritieke updates niet geïnstalleerd. Via patch management van N-Central is dit probleem verleden tijd. Updates installeren we wanneer mogelijk, zonder de gebruiker te hinderen. Als gebruiker ontvang je op voorhand steeds een informatieve melding.
Bij andere problemen is ook schermovername een mogelijkheid, natuurlijk enkel met toestemming van de eigenaar van het toestel. Een van onze technische consultants vraagt een schermovername aan via een ‘pop-up’-melding op je scherm. Klik je op ‘aanvaarden’, dan start de schermovername automatisch, zonder dat je eerst nog een ingewikkelde installatieprocedure moet doorlopen. Als klant beslis je zelf wanneer je dit toestaat en blijf je continu baas over je eigen toestel.