19.11.22

Luc Morren (Morren Motor): “voor onze klanten zijn we altijd open”

Zo’n 100 jaar geleden opende Camille Morren de eerste garage in de familie Morren. 4 generaties later is Morren Motor een gevestigde waarde met twee vestigingen en 60 medewerkers in dienst. Het familiale aspect speelt tot op de dag van vandaag een grote rol in de bedrijfsvoering van Morren Motor. Een familiale KMO als Morren Motor laten we dan ook graag aan het woord.

Morren Motor

In 1969 trad Marcel Morren in de voetsporen van zijn vader met de start van zijn eigen garage in Sint-Truiden. Hij bouwde Morren Motor uit tot een succesvolle en geprezen Ford concessiehouder. In de jaren 80 stapten ook zijn 3 zonen mee in de zaak: Marc, Luc en Dirk Morren. Ondertussen zijn er met de 4de generatie in totaal 8 familieleden actief in de zaak. Luc vertelt hoe deze familiale waarden aan de basis liggen van hun succes.

“Onze sterkte zit in onze medewerkers”

“Bijna jaarlijks ontvangen we een award van Ford Motor Company voor onze uitstekende klantenservice. Dit is enkel mogelijk omdat we ook onze medewerkers een familiale behandeling geven. We hebben het geluk om zeer loyale medewerkers in dienst te hebben.”

“De elektrificatie van de autosector brengt voor ons spannende tijden. Hoewel er meer en meer elektrische en (plug-in) hybride voertuigen op de markt komen, blijft de vraag naar diesel- en benzinevoertuigen ook bestaan. Onze prioriteit is om alle klanten te kunnen bedienen en om Ford zoveel mogelijk te volgen in hun visie en missie. In 2023 en 2024 brengt Ford nog 4 nieuwe elektrische modellen op de markt.”

Morren Motor

“Het was tijd voor uitbreiding”

“In 2017 namen we garage Meelbergs in Diest over. De eerste jaren ging de garage verder onder de naam Morren Meelbergs, maar 2 jaar geleden werd het omgevormd tot Morren Motor Diest. Zo hebben we ondertussen 60 medewerkers in dienst. De familie is gelijk verdeeld over de 2 vestigingen, om de dynamiek en het engagement van de familie Morren op beide plaatsen te representeren.

3 vragen, 3x digitaal

Welke diensten neemt Morren Motor bij ITC af?

“Eigenlijk komt alles wat digitaal is van ITC. Ze leveren onze hardware: servers, computers en printers, en bieden de nodige technische service.” vertelt Sabrina Vandergeeten (verantwoordelijke administratie, boekhouding en IT).

Wat kan Morren Motor op digitaal vlak niet meer missen binnen de dagelijkse werking?

“Samen met ITC hebben we veel beveiligingsmaatregelen genomen. Naast een cyberverzekering, hebben we ook digitale voorzorgen genomen tegen hackers. Dit omvat onder andere back-ups, zowel intern als extern. Onlangs kregen we nog te maken met een phishing mail, dus deze beveiliging zou ik vandaag echt niet willen missen.”

Welke meerwaarde haalt Morren Motor uit de samenwerking met ITC?

“In het algemeen zijn we tevreden over de samenwerking met ITC omdat ze net zoals Morren Motor kiezen voor samenwerkingen op lange termijn. We voelen ons gewaardeerd als klant, want wanneer nodig geven ze ons voorrang op hun eigen planning. Dat was het geval wanneer onze vestiging in Diest enkele jaren geleden problemen had met de server. ITC heeft deze connectieproblemen opgelost.”

Welke IT-problemen kunnen wij voor jou oplossen?

Van eenmanszaken tot kmo’s, ITC kan jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen door onze vakkennis in IT-infrastructuur. We bieden oplossingen op maat van onze klanten. Onze specialisten denken met jou mee als een collega.

Ben jij op zoek naar een ICT-partner op lange termijn? Neem contact op en we bekijken samen de mogelijkheden.