ITC Belgium gaat de samenwerking aan met verschillende Limburgse scholen. Het doel: IT-ondersteuning bieden aan schoolgaande kinderen tijdens het volgen van online lessen. Wij houden ons klaar om de kinderen snel weer op weg te zetten in geval van technische problemen. We vertellen je graag meer over dit gezamenlijk initiatief.
Frustraties en tijdverlies vermijden
Een integrale heropening van de scholen in ons land zit er momenteel nog niet in. Preteaching en leren op afstand zullen dus zeker nog een tijdje een belangrijke rol vervullen. En daar kunnen wij zeker ons steentje aan bijdragen. Want dat nog niet alles op wieltjes loopt, bleek ook de laatste dagen opnieuw duidelijk.
Een groot deel van onze expertise ligt in het helpen op afstand. Via telefonische ondersteuning of het overnemen van schermen kunnen we oplossingen bieden voor de meest prangende IT-problemen.
Normaliter gebeurt dat voor kmo’s en familiebedrijven. Die expertise willen we nu ook inzetten voor de massa’s schoolgaande jeugd, zodat zij hun schoolactiviteiten zo vlot mogelijk kunnen uitvoeren via de digitale weg. Zonder vervelende technische problemen die veel tijdverlies – en de bijhorende frustraties – kunnen opleveren.
Eerste samenwerkingen zijn een feit
De afgelopen weken hebben we daarom volop contacten gelegd met scholen in de regio en de nodige overeenkomsten gesloten. Concreet betekent dit dat ouders een rechtstreekse lijn met ons krijgen in geval van technische problemen tijdens de online lessen van hun kind.
Hierop krijgen ze zo snel mogelijk hulp van een van onze medewerkers, die vanop afstand hun scherm kunnen overnemen en zo het probleem van de baan helpen.
De scholen, op hun beurt, kunnen bij ons terecht voor gericht advies en een gratis online opleiding rond het gebruik van Microsoft Teams, een veelgebruikt samenwerkingsplatform.