“Van gedreven groep naar gestroomlijnd geheel”
Vandaag is Marc de vertrouwenspersoon van klanten die nog net dat extra tikkeltje aandacht en opvolging eisen. “Dat kan heel ver gaan: zoals het opstellen van controlechecklists voor bestellingen die massaal naar het buitenland worden opgestuurd. Maar evenzeer ’s morgens vroeg de wagen instappen om tijdig nog iets bij de klant te krijgen.”
Zelf stapte Marc in 2007 voor het eerst bij ons binnen. “Maar de klik met oprichter Mark Ponet, die was er al langer. Eind jaren 80, voor het ITC-tijdperk, waren we al eens collega’s. Goeie collega’s. Om er daarna hier een vervolg aan te breien, voelde meteen heel natuurlijk aan. Sinds kort heeft Marks dochter Inneke de leiding over het bedrijf. Een heel speciaal gevoel, want ik herinner me haar geboorte nog levendig.”
“Mijn overstap naar hier bleek alleszins een geweldige keuze. Ik heb het bedrijf zien evolueren van een team van heel gedreven mensen naar een gestroomlijnd geheel met waterdichte procedures, zonder die persoonlijke en spontane touch te verliezen.”
“Zelden een klant kwijtgeraakt”
“Die persoonlijke aanpak past perfect bij ITC als bedrijf én mezelf als persoon. Ik luister graag naar klanten en weet perfect waar ze iedere dag mee bezig zijn. Sommige van die relaties gaan zelfs tot begin jaren 90 terug. In sommige bedrijven weet ik waarschijnlijk het koffiezetapparaat beter staan dan vele nieuwelingen (lacht).”
“Op al die jaren ben ik zelden of nooit een klant kwijtgeraakt, en dat geeft toch aan dat onze aanpak loont. Het mooiste compliment? Dat ze onze kwaliteit als benchmark gebruiken voor hun samenwerkingen met andere leveranciers.”