03.06.24

Autogroep Di Nitto: “Als je IT gaat uitbesteden, heb je iemand nodig die dat met hart en ziel naar zich toetrekt”

Autogroep Di Nitto is sinds 1965 geëvolueerd van een multimerk hersteller naar een autogroep in volle expansie die vandaag 7 merken verdeelt: Mazda, Nissan, Kia, Hyundai, MG, Maxus en Ssanyong. Di Nitto is een op en top Limburgs familiebedrijf dat een sterke groei heeft gekend, net als ITC. We stellen je voor aan Giuseppe Di Nitto en Annamaria Di Nitto. Samen groeiden ze op in het bedrijf van hun vader. Ze vertellen ons alles over hun familiale bedrijfsvoering.

Autogroep Di Nitto in Genk

“Ventje, tentje, centje”

Om van zoveel merken als merkpartner gevraagd te worden, moet je natuurlijk een onberispelijke staat van dienst hebben en een hoge klanttevredenheid realiseren. Hiervoor hanteren Giuseppe en Annamaria Di Nitto een simpel principe bestaande uit 3 basiszaken: ventje, tentje en centje. Di Nitto zet de juiste personen met het juiste kapitaal op de juiste locatie om de klanten te bedienen. “Je mag het mooiste bedrijf ter wereld hebben, zonder klanten houdt dat snel op. Je hebt een trouwe en goede groep aan klanten nodig om een bedrijf succesvol te maken. Dat gaat enkel door een uitstekende service en dienstverlening.”

“Met zoveel merken hebben wij permanent nieuwe modellen en meestal ook de ideale oplossing voor de klant. Stel dat de klant na een paar jaar toch wil overstappen naar een ander merk kunnen wij telkens opnieuw voor diezelfde klant blijven leveren. De klant kan van merk wisselen en toch bij eenzelfde aanspreekpunt blijven.”

Autogroep Di Nitto werkt niet met een piramidestructuur

“Dat maakt dat wij een zeer collegiaal en familiaal bedrijf hebben. Klanten merken ook dat wij als een echt team werken.” Omdat die persoonlijke touch heel belangrijk is voor Di Nitto, zochten ze een partner met dezelfde visie om hen te ondersteunen op vlak van IT.

“Wij hadden direct na de eerste gesprekken al het gevoel dat ITC heel hard lijkt op ons bedrijf. Wij voelden ons direct thuis. De kwaliteit van hun dienstverlening ligt heel hoog doordat er veel betrokkenheid is van hun mensen.”

Een ‘one stop shopping point’ voor auto’s

“Net als wij dat zijn in de autosector, is ITC voor ons ook een one stop shopping point. Er is één persoon die al het contact doet en alles voor ons regelt. Door die persoonlijke aanpak werken ze ook zeer proactief. Toen wij op enkele performance issues gestoten zijn, stond er nog geen uur later al iemand bij ons met een server onder de arm. Zonder dat wij daarnaar hadden moeten vragen. Het is voor ons ook belangrijk dat wij geassisteerd worden door een bedrijf dat enorm begaan is met online security. ITC heeft ons gewezen op een aantal minder goede features in onze security en die hebben ze netjes aangepakt met behoud van de gebruiksvriendelijkheid van onze medewerkers.”

Zoekt jouw bedrijf ook een persoonlijke aanpak in een IT-partner?

Voor Giuseppe Di Nitto en Annamaria Di Nitto is de persoonlijke aanpak en de nauwe betrokkenheid van ITC een grote meerwaarde. Wil je weten hoe ITC jouw bedrijf kan bijstaan? Contacteer ons voor een afspraak.