De Commodore 64. Voor velen een brok nostalgie uit de eighties. Voor collega Frank Vanrusselt betekende deze klassieker de start van zijn IT-carrière. Vandaag staat hij in voor de End User Support bij ITC en vormt hij de rechtstreekse link met onze klanten en leveranciers.
Eerste aanspreekpunt van de klant
Als End User Support-medewerker is Frank dagelijks op pad om klanten op weg te zetten of om eventuele technische problemen op te lossen. “Print- en scannerproblemen, mailing issues, updates uitvoeren, dagdagelijkse pc-problemen oplossen… Zowel bij eenmanszaken als grote kmo’s sta ik in voor het efficiënte beheer van hun IT-oplossingen.”
“Ik werk voornamelijk extern. Eens ik mijn opdracht ontvang via de supportdienst, vertrek ik zo snel mogelijk richting de klant. Het is mijn taak om er de productiviteit weer zo snel mogelijk op volle snelheid te krijgen.”
Doorgeefluik en communicator
“Het grootste pluspunt aan mijn job? Ongetwijfeld het contact met de eindklant. Ik vorm de tussenschakel tussen de binnendienst en de klant of leverancier. Een duidelijke communicatie en solide aanpak zijn dus heel belangrijk. Maar daar geniet ik van. Ik leef voor mijn klanten.”
“De andere kant van de medaille is dat ik vooral actief ben buiten de kantoormuren. Het meeste contact met mijn collega’s verloopt dus telefonisch. Als ik toch even binnenspring om materialen op te pikken, dan roept er wel eens iemand Ah, gij werkt hier ook nog, ja? Maar ik haal mijn schade wel in tijdens de teamactiviteiten (lacht).”